Silent House

Handling: Fångad i sin egen mardröm, och i sin familjs sjöstuga, faller en ensam kvinna in i galenskap...

Filmen är baserad på sanna händelser som skedde i en liten by i Uruguay i slutet av 40-talet och är filmad i en enda 78 minuter lång tagning. Detta är den amerikanska versionen av originalfilmen med samma namn från året innan.

År: 2011
Julia Taylor Ross
Adam Barnett (XIII)
Haley Murphy

Copyright Elle Driver

Den var mycket bra och spännande, precis så som jag tänkt. Men även lätt förvirrande. :D

Utan att ha sett orginalet vågar jag nog påstå att denna är sämre. Det känns som att man sett detta förr och jag lyckades lista ut slutet när halva filmen gått.
Slutet var ganska trist också.

3+ för den här filmen tycker jag var speciell och bra. Hela filmen är inspelad i en sekvens. Häftigt. Tror dock ej jag skulle tänkt på det om sambon ej sagt det. Den här filmen känns extra skräckinjagande eftersom den faktiskt inte är ologisk. Så här kan det faktiskt gå till. Filmen är dessutom baserad på en sann berättelse. Läskigt. Kameravinkeln är alltid i den värsta vinkeln och många gånger får jag hålla för ögonen. Det är sådana här situationer man själv haft som ffa barn. Mörka hus där man tror att någon jagar en eller ser en i mörkret. Som sagt den känns logisk och får dörför ett stort plus efter trean :)

En 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Klart spännande _hela_ tiden, övertygande skådespeleri av Olsen och inte alls förutsägbart. Vilket är minst sagt ovanligt nuförtiden. Lurad i filmen blir man, men man förstår desto mer i slutet. Nu blir man ju sjukt sugen på att se originalet.

Silent House, The (2010)