Ronal Barbaren

4,0

Handling: "Ronal Barbaren" är en episk animerad fantasyfilm i 3D. Ronal är en ung barbar som är precis motsatsen till sina muskulösa och inoljade stamfränder i byn - en riktig slacker. Ödet vill annorlunda och barbarernas överlevnad tycks vila på Ronals smala axlar då den onda furste Volcazar kidnappar varje levande barbar - utom Ronal.

För att rädda sina förlorade landsfäder och stoppa Volcazars herravädesjakt, måste Ronal bege sig ut på en farlig resa. Längs vägen får han sällskap av den knubbiga barden, Alibert, den vackra men dödliga sköldmön, Zandra och metrosexuella älvvägvisaren Elric. I kampen mot ondskan måste gruppen övervinna otroliga umbäranden i en värld som befolkas av älvor, Bimbo-amazoner och piercade orcher i läderchaps och G-strings.

År: 2011
Regissör: Kresten Vestbjerg Andersen Thorbjørn Christoffersen Philip Einstein Lipski
Originaltitel: Ronal Barbaren
Alternativ titel:Ronal the Barbarian (int. titel)
Ursprungsland: Danmark

Allan Olsen
Bodil Jørgensen

Copyright Nordisk Film

Shadowfax

Jag var rätt skeptisk till den här till en början, mestadels på grund av språket. Men allt blir mycket roligare med danska, om så bara för att det låter löjligt. Filmen dryper av under bältet-skämt och det blir riktigt roligt stundtals. Jag gillar den verkligen!

"Mycket bra" som i mycket underhållande, handlingsmässigt skulle jag sätta den på en trea.

Filmen är animerad