En oväntad vänskap

4,3

Handling: Efter en skärmflygningsolycka som gjort honom förlamad, anlitar Philippe (François Cluzet) Driss (Omar Sy) för att hjälpa honom.

Baserad på verklig händelse.

År: 2011
Regissör: Olivier Nakache Eric Toledano
Originaltitel: Intouchables
Alternativ titel:Untouchable (int. titel)
Ursprungsland: Frankrike
Ingår i tema: Baserad på verklig händelse

IMDb Top250

Christian Ameri
Grégoire Oestermann
Joséphine de Meaux

Copyright Gaumont

4+ till en fantastisk film som innehåller drama och komedi. Filmen innehåller så många roliga situationer samtidigt som det varvas med något otroligt fint. Kombinationen kan bli fel men här blir det så rätt!! Regissören har lyckats bra att väva samman detta till en film som bjuder tittarna på något alldeles speciellt.
Storyn som är baserad på en verklig händelse höjs just av detta. Det blir så fint när det skett i verkligheten.
Båda huvudskådespelarna är otroligt duktiga. Wow! Deras samspel är bara så klockrent.
Det här är en film jag helt klart skulle kunna se igen och absolut ha hemma i filmhyllan.

Isko

Fantastiskt! Alla borde se den!

Trevlig och rolig film som utspelas i Paris. Bra blandning av drama och komedi. En svag 4:a.

Ajice

Annorlunda och rolig rakt igenom, charmigt och gripande.

Det är värt att poängtera - detta är en film att avnjuta utan sex och våld = gött

(det är väl ok med lite sexigt och våld ibland om det finns mer vits med det än att fylla ut rullen och lura dig att tro att filmen ännu är bra).

Wookad

Bra och mysig feelgoodfilm, men väldigt överskattad.

syrken

Fantastisk bra film. Bra skådespelare bra handling + att det är en verklighetsskildring

En intressant, fin film om äkta vänskap.
Störde mig lite mot slutet då jag tyckte det blev så hastigt allting bara.
Gillar man dramafilmer bör man se denna.

Isko

Fantastiskt! Alla borde se den!

Biopremiär: 2012-09-21

Upside, The (2017)