Arne Dahl: Ont blod

Handling: Mitt under födelsedagsfirandet kommer larmet. En svensk man har hittats brutalt mördad på Newarks flygplats. Offret hade två djupa hål i halsen och mördaren sitter nu på ett plan på väg mot Stockholm. Med förtäckt identitet tar sig mördaren förbi polisen på Arlanda och Sverige har importerat sin första amerikanska seriemördare. A-gruppen famlar till en början i blindo och Hultin kallas till New York där hon i hemlighet får skrämmande information om "The Kentucky Killer".

År: 2012
Bisse Unger
Källa Bie
Niklas Åkerfelt

Zebulon

Gillar den här serien hittills. är smått överraskad över samuelssons goda skådespelartalang, han är inte bara stark. tycker storyn var bra o höll hela vägen.

torulf

Skippade man alla krystade relationsintriger så skulle det bli en trea, samtidigt som filmen skulle bli normal-lång.
Skulle man dessutom låta karaktärerna ha ett normalt känslospektrum, dvs inte reagera en faktor tio mot normala människor, så skulle det bli en fyra.

Jag är lite less på att deckare aldrig kan ha en sur blick, de måste alltid vifta med armarna och gärna boxas med någon.
Det går inte att säga en sarkasm, den måste skrikas ut.
Är det regi/skådespel som är så dåligt, eller är det tittarna som
inte förstår en känsla, om den inte tvångsmatas in?

En riktigt bra film, bättre än sin föregångare. Skådespelarna kan inte passa bättre i sina roller! Kanon!

Arne Dahl: Upp till toppen av berget (2011)
Arne Dahl: Misterioso (2011)
Arne Dahl: De största vatten (2012)
Arne Dahl: Europa Blues (2012)
Arne Dahl: Efterskalv (2015)
Arne Dahl: Dödsmässa (2015)
Arne Dahl: En midsommarnattsdröm (2015)
Arne Dahl: Mörkertal (2015)