Midsommar

Handling: Efter sin systers självmord under en studentfest fullföljer inte Christian sin examen. Han bestämmer sig dock för att följa med gänget till Sverige för att fira midsommar. Men oavsett det fina vädret, de många ölen, och den vackra Trine som äntligen börjar visa honom intresse, så kan han inte skaka av sig Sofies själmord. Och plötsligt en natt hemsöks Christian av att någon eller något försöker ta kontakt. Är det Sofie eller är det hans egen fantasi som spelar honom ett spratt? Trots de andras motvilja börjar Christian nysta i de märkliga händelserna, något som får katastrofala följder både för honom själv och för de övriga i gänget. En sak är säker - det blir inte den midsommar som de hade planerat.

År: 2003

Nikolai Jandorf
Per Oscarsson
Lykke Sand Michelsen

6+/10
Bra svensk/dansk rysare jag missat med Novotny och Oscarsson.

Sallee

Midsommar är ingen dålig film, tvärtom. Blev faktist själv överraskad över filmen. Handlingen är mycket bra, skådspelarna likaså, och visst är den skrämmande. En sevärd film.
Betyget hamnar på -4

Riktigt ruggig film med mycket spännande story och underbart bra skådespeleri.Men filmen har även sina dåliga stunder,men heltklart en sevärd rulle utan tvekan.Klar trea!

Angelus

En intressant svensk/dansk film,intressant manus, bra prestation av skådisarna, lite långtråkit i början men dt blev mer spännande ju längre filmen gick, ett stort plus för att man fick njuta av de vackra skådisarna Tuva Novotny och Laura Christensen

Life_is_so_blue

En svensk/dansk medelfilm.. Tycker den var dock ganska seg och lite skrämande..
Den var intresant..
En stark 3:a men det görs bara för Tuva novotny är med..

Dan banan

Midsommer är en lyckad film som bjuder på en hel del rysligheter. skådespelarna är bra och handlingen är genomtänkt. Defenetivt sevärd för dig som behöver skrämmas lite..

playmate

Mycket bra och spännande film med bra med okända skådespelare. När jag hörde att Tuva Novotny skulle vara med i den här så trodde jag att hon skulle spela en större roll, till min besvikelse blev det inte så.

Den här filmen är ändå väldigt spännande och har sina "rycka till" scener som är bra.

Borde ses!