Mammas pojkar

2,1

Handling: Två vuxna bröder tänker arrangera ett heavy metal-konvent i sin sömniga lilla by. Deras mamma är byns präst som oroar sig över sönerna och vill att de ska växa upp och skaffa familj. Byns unga lärarinna och line dance-instruktör sätter brödernas hjärtan i brand. I hemlighet, bakom varandras ryggar, startar en kamp om hennes hjärta...

År: 2012
Regissör: Ulf Malmros
Originaltitel: Mammas pojkar
Alternativ titel:Bröderna Hårdrock
Alternativ titel:Metal Brothers (int. titel)
Kjell Bergqvist
Tuva Novotny
Lotta Tejle
Björn Starrin
Mia Skäringer
Johan Östling
Alexander Karlsson

Copyright Buena Vista International (Sweden)

Neej. En riktig besvikelse. Jag hade högre förväntningar på den här filmen med tanke på att Mia S och Kjell Bergqvist var med. Men filmen blir magplask då handlingen är så mager!! Ett plus måste jag dock ge till endel roliga scener och dialoger. Såg filmen på bio och det var absolut inte värt det. Vänta ut tills den går på tv annars kommer besvikelsen.

KarinLovisa

Jag älskar ulf malmros filmer. I vanliga fall. Mammas pojkar är sjukt dålig!

Ajice

Ibland riktigt kul men det mesta var ganska klent och meningslöst. Känns inte helt bra att man ska sitta i soffan och skämmas lite för att det ibland är lite för tryckande och pinsam stämning.

Overkligt konstig.

KarinLovisa

Jag älskar ulf malmros filmer. I vanliga fall. Mammas pojkar är sjukt dålig!

En ganska rolig film, men hade högre förväntningar. Den saknar det där lilla extra, sedan tycker jag även slutet var snopet. En trea är den värd, men sett bättre.

En 2+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Ett alldeles för tunt manus, Malmros!
Det positiva är att jag nu har en hel del roliga 2-repliksdialoger att citera. Till exempel:
"- Ni fick avslag från kommunen, pojkar!"
"- Jag måste upp och chocksova nu."
(pojkarna är extremt lata och handlingsfattiga ska tilläggas)
Såg denna på Lidingö Grand på nyårsdagen 2012; kändes som om jag var den enda, typ, i hela salongen (på visserligen fyra rader) som skrattade då och då. Och då var det ända jag som från början tyckt att trailern inte var tillräckligt lockande, och inte ville följa med.

Biopremiär: 2012-12-25