World War Z

Handling: "World War Z" kretsar kring den FN-anställde Gerry Lane (Pitt) som reser jorden runt i en kamp mot tiden för att förhindra en pandemi som har fått armér och regeringar på knä och som hotar att utrota hela mänskligheten.

Baserad på Max Brooks bok med samma namn.

År: 2013

Julia Levy-Boeken
Katrina Vasilieva
Abigail Hargrove

Copyright Paramount Pictures

Där satt den. Känner mig oerhört nöjd efter att ha sett en av årets bästa filmer på bio. Inget som är direkt nytt under solen men ändå så pass välgjort, spännande och coolt att den går om det mesta inom liknande genre. Brad Pitt är dessutom lysande.

Jag har haft en Brad Pitt period men denna hade jag missad trodde jag först men insåg att den hade kommit ut efter den period jag hade där jag försökte se så många filmer med Brad. Jag tycker att filmen är bra och att Brad gör en bra insats i denna film

Silverpilen

Riktigt bra zombiefilm! En av de bästa faktiskt! Är mycket spänning, bra fart och underhållning hela filmen igenom! Gillar det! Och sen är jag ett fans av zombier också då jag har växt upp med Resident Evil sen jag var typ sex år!
Denna får en klar fyra i betyg!
Rekommenderas!

Biopremiär: 2013-07-12