Med stängda ögon

2,0

Handling: Tom är en känd författare som plågas av att han inte har skrivit en enda lyckad bok på 20 år, men när han möter Renée, en ung beundrarinna, får han ny lust på livet och inspiration att skriva. De flyttar snart ihop i en husvagn på landet, långt från Toms f.d. fru och hans krävande redaktör, men livet på landet blir inte som de tänkt sig. De blir förföljda och smått trakasserade av två män från trakten. Den lyckliga idyllen förvandlas långsamt till en mardröm de har allt svårare att kontrollera...

År: 2011
Tammi Øst
Lars Knutzon
Anders Hove
Lars Mikkelsen

En ganska konstig film. Långsamt tempo med en riktning som är svår att sätta fingret på. Platt manus. Filmen får ändå godkänt då jag tycker skådespeleriet är helt ok.
Frågan är om det som utspelar sig sker på riktigt eller om det är Tom (huvudpersonens) nya bok som spelas upp? Under filmens gång får man nämligen följa när han ringer och meddelar förlaget att han börjat skriva, att det går bra osv. I slutscenen ringer han sedan ytterligare en gång och meddelar då att han är klar. Spännande hur man kan lägga upp en film, om det nu är så det är upplagt?

En -2 som film, i sin egen genre & som underhållning.

En alldeles för seg film. Inte värd att kallas thriller, som på en del sajter, möjligen drama i så fall.

(Egen not. OBS: finns ej på IMDb!! Så ej betygsatt där)