Bitchkram

Handling: Kristin (Linda Molin) räknar dagarna till studenten då hon äntligen får lämna småstaden och sin manipulativa syster (Mathilda von Essen) för sina drömmars New York. Allt är perfekt och lokaltidningen på orten har lovat att publicera Kristins krönikor om staden som aldrig sover.
Men Kristin missar planet och gömmer sig istället hemma hos Andrea (Fanny Ketter), en märklig ung tjej, långt ute på landet för att undvika total förnedring. I huset ingenstans tar Kristin med Andrea till New Yorks pulserande hjärta i ett vindlande virtuellt äventyr som alla därhemma kan följa i hennes artiklar. Men så tränger sig verkligheten på.

År: 2012
Fabian Fourén
Kurt Dahlberg
Susanne Barklund

Copyright AB Svensk Filmindustri

4- Den här filmen hade jag verkligen inga förhoppningar på. En svensk halvbra rulle tänkte jag. Men måste säga att den här filmen överraskar. Bra musik. Jag gillar inledningen väldigt mycket och i filmen finns twistar som gör att man inte vet var slutet når. Filmen förmedlar även en känslighet som gör att den känns fin. Budskapet når fram och jag måste åter igen säga att filmen var över mina förväntningar.

En mycket intressant, underhållande och tänkvärd film! En riktig feelgood-film som sitter kvar i huvudet lång tid efter att man sett den.
Tankarna går till "Fucking Åmål", denna påminner lite om den. Stark fyra.

Biopremiär: 2012-10-19