Sinister

Handling: En författare upptäcker den skrämmande sanningen om familjen som blev mördad i huset där han nu bor.

År: 2012

Clare Foley
Vincent D'Onofrio
Nicholas King

Copyright Summit Entertainment

Riktigt skrämmande film där man hoppar högt många gånger trots att man sitter i en biosalong full med folk. Filmmusiken känns smått tråkig och drar snarare ner det läskiga. Slutet är klassisk. Hade varit roligare med ett annat slut. I sin helhet får dock filmen 4- eftersom skräcknivån är riktigt hög.

Riktigt bra skräckfilm. En av få filmer som faktiskt är lite obehaglig att se på.

KarinLovisa

bra i början. inget "aha" överhuvudtaget - förutsägbar.

Yes! Kan vara 2012 års bästa skräckis och en av de klart bästa på senare år. Mycket har vi sett förut men har några nya grepp som skiljer den åt från den stora massan. I vissa scener var den lika outhärdlig som remaken av The Ring. Modern skräckis jag hoppas det aldrig görs en uppföljare på.

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Otroligt välgjord och genomtänkt, så när som på en sak på slutet (högst subjektivt, vill ej spoilra) med en hel del hoppa-högt-ur-stolen-moment.

Biopremiär: 2012-11-30

Sinister 2 (2015)