Du gör mig galen!

Handling: En före detta lärare har precis släppts ut från den psykiatriska anstalten där han suttit efter att ha försökt slå ihjäl sin frus älskare. Nu tvingas han flytta hem till sina föräldrar och gör allt han kan för att återförenas med sin motvilliga ex-fru.

År: 2012
John Ortiz
Jacki Weaver
Anupam Kher

Copyright The Weinstein Company

Den här filmen är annorlunda. Jag trodde på en komedi/drama men det var inte mycket till komedi. Än mer drama för filmen är ganska allvarlig och har ett bra budskap. Filmen har dock toppar och dalar. I början (eller eg i större delen av filmen) är det mycket skrikande kommunikation vilket stör mig. I slutet lugnar det dock ner sig och då höjs filmen vilket säkert också beror på att filmen knyts ihop. Filmen får en trea men har en bit upp till en fyra.

Modern, klassiskt romantisk film som höjer nivån med ett tyngre tema och bra skådespelare. Mer drama än jag förväntade mig. Stark trea!

En 4 som film och i sin genre, men en -4 som underhållning.

När filmen knöts ihop på slutet föll allt på plats, och när jag sen sett halvtimmesdokumentären efter filmen insåg jag att filmen tar upp ett viktigt ämne - bipolära personer - och betyget landar på en fyra. Innan ansåg jag att filmen var småseg, lång som den är med sina 2 timmar.
Filmen befann sig efter premiären ganska länge på IMDb Top 250, men ligger nu vid titten 130929 på 7.9/10, dvs. utanför listan.

En underhållande, rolig och charmig film. Sticker ut från mängden.

Biopremiär: 2013-02-27