Marley

Dokumentär :
Biografi:
Musik:
3,8

Handling: En dokumentär om en av världens mest älskade musikikoner. Bob Marleys musik och kärleksbudskap är kända över hela världen och nu berättas äntligen den fullständiga historien om hans liv. Den hyllade regissören Kevin Macdonald har med hjälp av Marleys släkt skapat en unik dokumentär om hur en av musikhistoriens mest inflytelserika artister levde och påverkade omvärlden. I "Marley" har hans familj för första gången godkänt att man använder material ur deras eget, privata arkiv.

År: 2012
Regissör: Kevin Macdonald
Originaltitel: Marley
Alternativ titel:Bob Marley: Roots of Legend (Japan)
Ursprungsland: USA, Storbritannien
Allan Cole
Hugh Creek Peart
Danny Sims
Aston Barrett

Copyright Universal Pictures International (UPI)

En film som gör avtryck. Att få se personen Bob Marley är väldigt intressant. Tyvärr inte så mycket musik som jag hade hoppats på , eller rättare sagt tyvärr inte de bästa hitsen (mest kända) som spelades. Gillar dokumentärer stark och att det fanns mycket material och intervjuer med Marley gör den hör filmen väldigt speciell.

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Ett fint porträtt med lite för lite av hans mest kända låtar, och det är det i princip som drar ner betyget. Först tänker man, oh nej va lång den är! Men den var intressant hela vägen till slutet.

Filmen är både i färg och svartvit