Smala Sussie

Handling: Två unga män springer för livet genom bruksorten. Utanför grillkiosken sätter en kvinna korven i halsen. Hon faller och ur hennes hand ramlar en videokassett och ett kassettband, bevismaterial i en korrupt brottshärva.

År: 2003
Kjell Bergqvist
Michael Nyqvist
Lena Dahlman

jamten

Jag fullkomligt avgudar Ulf Malmros och hans filmer. Han har gjort bra grejer förut, men SS är något i särklass. Han suger ut det absolut mesta ur varje scen. Ta bara en sån grej som när Ture Tumör kommer ut i trapphuset med lappen "Käft! Baby sover". Varje scen i filmen anser jag vara ett mästerverk och att Malmros hittade en skådis till rollen som "Pölsa" borde ge honom en bragdmedalj.

Det här är en tragikomisk historia om sökandet efter en f.d. ”duktig” syster som alltmer hamnat på glid. I stort sett alla karaktärer i filmen känns tragiska, men i och med en god portion av humor och fräck filmning så är det här en överraskande bra svensk film. Helt olik någon annan svensk produktion som jag har sett i alla fall. Ett stort plus för musiken i filmen också. Till slut: värmländska rules!

The_Dude

Värmländsk gangsterkomedi och det är upplagt för kalkonvarning? Nej. Smala Sussie är en underhållande historia med ett gäng originella karaktärer. Jag kan tänka mig att karaktärerna känns för skruvade för en del, men för mig lyckas skådespelarensemblen utmärkt. Ulf Malmros försöker ta nya tag på svenskfilm och han lyckas. Hyr, köp eller sno för den här filmen bör du se.

Underhållande och oförutsägbar inte skrattfest men skön humor iaf.

Cissilicious

En riktigt rolig och udda komedi! Helskön.

tårtsmula

var helt stel av skräck efteråt, riktigt läskig film som får dej till att va nojjig på speglar lääänge

IWantItThatWay

En galen och orginell film! Den var väldigt rolig och annorlunda och skådespelarne var väldigt bra! Det mest sjuka med den här filmen var slutet. Men jag älskar filmer som inte är som någon annan (om dom är bra då förstås, men det var ju den här) så den här får en stark 4:a!

skit dålig film..svenska försökte göra en svensk pulp fiction

Ingen höjdar filöm det här inte. Jag hadde verklige högre förväntningar. Får en svag 2:a

Den är väl okej men annorlunda på ett litet jobbigt sätt