Hitchcock

Biografi:

Biografi:

Handling: En kärlekshistoria om Alfred Hitchcock, en av det gångna århundradets viktigaste filmskapare, och hans fru och partner Alma Reville. Filmen utspelar sig under inspelningen av "Psycho", en av Hitchcocks största succéer.

År: 2012
Richard Portnow
Tara Summers
Wallace Langham

Copyright Fox Searchlight Pictures

En klar 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Den stora underhållningen är skådespeleriet av Hopkins och Mirren, bra personkemi.

Jorå, det är en bra film även om jag skulle önska lite mer av den. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det var. På något sätt följer filmen inte den röda tråden fullt ut. Trodde man skulle få följa filmen psychos uppbyggnad från början till slut, men det känns lite hoppigt. Får ingen riktigt uppfattning om hur det hela gick till gällande filmen. Hopkins spelar Hitchcock väldigt bra! Gillar scenerna när vi får följa Hitchcock i hans tankar genom scenbilder.

Intressant film och man blir sugen på att se "Psycho" än en gång. Det dåliga med filmen är att den egentligen inte beskriver Alfred Hitchcock, utan i princip enbart problemen som uppstod när man ville göra "Psycho". Sedan tycker jag att man kunde valt någon som ser ut mer som Alfred Hitchcock än Anthony Hopkins. Han såg bara ut som just Anthony Hopkins fast ganska tjock.

Biopremiär: 2013-02-08