Swordfish

Handling: John Travolta spelar huvudrollen som Gabriel Shear, världens mest fruktade spion. Shear anlitas av CIA för att tvinga datahackern Stanley som nyligen avtjänat ett fängelsestraff, att hjälpa honom att stjäla 6 miljarder dollar från staten...

År: 2001

Angelo Pagan
Kirk B.R. Woller

Copyright Warner Bros.

tessan81

Snygg och underhållande actionfilm med bra skådespelare! Jag gillar att det finns ett genomtänkt manus där de högklassiga actionscenerna blir en naturlig del i filmen. Ibland blir trovärdigheten i datahacker-scenerna skrattretande och det finns svaga punkter i manuset (en finsk datahacker snackar tyska!), men det har jag överseende med eftersom storyn är så underhållande. Berry är fräck och snygg, Jackman har aldrig varit sexigare men Travolta skulle ha skippat back-slick looken.

Rune

Snygg action film men man har sett allt förut.

korp72

En kalkonrulle som lämnar mig helt oberörd, förutom att jag slängde bort tvåhundra spänn

Underhållande pop-corn rulle med bra action.

Lite krånglig att förstå - ganska smart gjord.

mycket cool bagatell film:) öppningsscenen e ju bara så cool jag va inte ironisk..sen så körs filmen i 80km hehe men det va en cool och smart film
stark trea

Shellix

En helt OK actionrulle. Inte alls så dålig. När jag nu tänker efter är det inte mer än rätt att höja betyget till en fyra. ;)

Äh, Halle Berry är inte så speciell. Jag säger inte att hon är ful, absolut inte, men hennes "snygghet" är lite väl överskattad. Kul att få sett hennes bröst iaf. Man har ju vart lite nyfiken, men så värst märkvärdiga var dom inte, även om dom var ganska fina. Just det ja, jag kanske ska kommentera filmen: Den handlade om nåt mer än Halle Berrys bröst och var okej.

stankovic

Inge storfilm men den är grym på sitt sätt har det mesta en actionrulle ska ha snyggabilar,snyggabrudar,hjältar,fart och action.
Halle Barry är riktigt het i denna film.

Rune

Snygg action film men man har sett allt förut.