Ingen utväg

3,6

Handling: Marinofficeren Tom Farrell värvas av försvarsministern David Brice. På ett cocktailparty träffar han Susan som han inleder ett förhållande med. Susan visar sig även vara Brice älskarinna och en dag hittas hon mördad.

År: 1987
Dennis Burkley
Marshall Bell
Chris D
Michael Shillo

En -4 som film & i sin egen genre.

Tagline: Is it a crime of passion, or an act of treason?

En mycket spännande, oförutsägbar och välgjord film med bra skådespelare, främst Hackman (som alltid), Costner, Young, Dzundza, Iman & Patton. Varför kan inte längre Costner göra såna här bra roller? Hamnar definitivt i DVD-samlingen då denna tål att ses om många ggr.

Trivia: The big red bumper sticker on the back of Sam Hessleman's wheelchair seat reads: "Of Course I'm drunk, I'm no stunt driver!"

Hyfsat bra film med ett mycket spännande och ganska oväntat slut. Costner var karismatisk.
Jag tyckte dock ibland att filmen blev lite seg uddlös. Det tog tid innan spänningen satte igång.

En tät och bra liten thriller som kanske inte känns så speciell i dag då många filmer tagit från den. Fungerar dock bra än i dag och är att rekommendera.

80-talsthriller som håller än. Jag gillar slutet vilket höjer filmen ett snäpp. Stämningen och spänningen byggs på sakta men säkert.