Rush

Sport:

Biografi:
Sport:
3,8

Handling: Ett fartfyllt actiondrama baserat på den ikoniska F1-föraren Niki Laudas spektakulära kamp mot rivalen James Hunt – ett race som var nära att kosta honom livet...

År: 2013
Regissör: Ron Howard
Originaltitel: Rush
Ursprungsland: USA, Tyskland, Storbritannien
Ingår i tema: Baserad på verklig händelse

Chris Hemsworth
Alexandra Maria Lara
Tom Wlaschiha

Copyright Universal Pictures

tessan81

Om de rivaliserande formel 1-förarna James Hunt och Niki Lauda som kämpade om världsmästartitlarna i mitten och slutet av 1970-talet. Lauda -den smarte som med stor kunskap om både bilarna och fysikens lagar utmanar den mera impulsive Hunt som njuter av vad hans framgångar för med sig även på sidan av banan i form av kändisskap och festande.

Medryckande och actionfyllt med spännande karaktärer! Människor som har det som krävs för att nå den absoluta världseliten i sin sport både imponerar på och skrämmer mig. Att en människa förmår att pressa sina fysiska och psykiska gränser på det sätt som t ex Lauda gör är galet.

Bra skådespelare och en mycket väl sammansatt film med bra fokus i storyn. Rivalerna som behöver varandras utmaning för att bli ännu lite bättre. Solklar 4:a!

Börjar lite långsamt men tar sig ordentligt i slutet och sista 30 min. Alltid intressant med filmer sim skildrar verkligheten och karaktärers liv.
Bra skådespeleri och mastiga motorscener. Tyvärr som jag skrev håller den inte riktigt i början. Starten känns mer som startsträcka. Skådespelarna är väldigt lika karaktärerna. Sådant gillar jag!

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Bättre än väntat, fascinerande livshistorier. Bra regi av Howard.

Biopremiär: 2013-10-04