Fear Dot Com

2,3

Handling: Fyra kroppar hittas i New York City. Alla har dött 48 timmar efter att ha loggat in på en website med adressen: www.feardotcom.com. Tuffa snuten Mike Reilly samarbetar med Hälsodepartementets Terry Huston för att undersöka dessa mystiska dödsfall. Det enda sättet att får reda på vad som händer är att själva gå in på sidan...

År: 2002
Anna Thalbach
Siobhan Flynn
Evie Garratt
Lex Kreps

Känns helt enkelt som en efterapning av "The Ring" samt ett försök att få in lite "Seven"-känsla. Hantverket är det inget fel på. Effekterna är över förväntan, men storyn däremot är uppbyggd på ett totalt misslyckat sätt. Ologiskt och korkat, samtidigt som man inte har något som helst intresse i rollkaraktärerna och vad de håller på med.

Silverpilen

En ganska så bra och intressant film. Dock så vart jag inte det minsta rädd av den vilket var lite synd. Hade hört att den hade tagit efter The Ring och The Ring är ju den läskigaste film jag någonsin sett så jag hade nog lite för höga förväntningar på den här av den anledningen. Som sagt så är denna inte ett dugg läskig, bara rättså äcklig emellanåt.
Är även ganska sadistisk till och från. Tycker inte att den är så lik The Ring heller. Visst känner man igen en del av handlingen därifrån, men denna har ju en helt annan känsla och stämning.
Ger den en trea för underhållningsvärde ändå.

SaknatMig

Har sett den en gång och den satte sina spår, den läskigaste jg sett :/

läbbig rulle som ger en kalla kårar

Ryuu

Filmen är ju i sig trevlig att ha som underlägg till kaffekoppen. Men att titta på behövs inte eftersom man sett allt en två eller fyra gånger innan, fast i andra filmer.

Maxthieriot

den är bra en riktig rysare.. och mycket spännande..

LuckyTwice

ingen höjdare precis, bara obehagligt överdriven. inte alls verklighets baserad alls..nä inget att rekomdera..:(

Karin

Inge vidare. Filmen bygger bara på en massa obehagliga scener och tjafs, handligen är inte mycket att hurra för.