Dagon

2,4

Handling: En båtolycka utanför Spaniens kust för Paul och hans flickvän, Barbara, till en liten fiskeby som verkar vara kvar i medeltiden. Snart finner de sig förföljda av hela staden som i hemlighet dyrkar den gamla hedniska havsguden Dagon.

År: 2001
José Lifante
Javier Sandoval
Victor Barreira
Fernando Gil

Filmen var bra. Den var spännande men den får bara en trea

the_jobe

Dagon är en väldigt dålig film, med dåliga skådespelare och usla effekter. Men den är ändå ganska spännande och underhållande på sina håll.

Horror Forever

Alltså jag fattar inte vad folk ser i den här filmen! Det är absolut den sämsta rysare jag någonsin sett! ):

soulman85

den här filme skulle vara mycket bättre om den va lite längre, slutet på filmen tycktej ag va helknäpp.
hoppas det blir en uppföljare. ska inte säga för mycket nu till er som inte sett den, men annars var väl filmen helt se värd, dock kunde det vara lite förbättringar av det mesta,, en svag 3a

Bisarr, men småhyfsad skräckfilm. Blir lätt lite för töntig.

Björn

Den här filmen är baserad på den värld som författeren H.P. Lovecraft har skapat i sina noveller. Fyra människor ligger och latar sig på en båt utanför vattnet vid en liten Spansk kustby. Livet leker, men plötsligt så blåser en storm upp och gör så att båten går på grund och så att en utav människorna fastnar. Dom bestämmer sig snabbt att dom måste hämta hjälp och två utav dom sätter sig i en liten gummibåt och åker till by vars hamn dom ligger ankrade precis framför. När dom väl har kommit fram så upptäcker dom att det är väldigt folktomt och öde... men det varar inte särskligt länge. Folket dom möter beter sig lite konstigt och ser alldeles sjukliga ut. Dom upptäcker också snart att folket i byn dyrkar en havsvarelse, som är så mäktig att man med mänskliga termer skulle kunna kalla den för en gud.