I Give It a Year

Handling: Nat och Josh blir blixtförälskade på en fest och trots alla sina olikheter slår de till med ett drömbröllop. Nat är en doer som klättrat snabbt på karriärstegen medan Josh stretar på som romanförfattare. Ingen, inte ens deras egna familjer, vänner eller prästen, tror att äktenskapet kommer hålla ens ett år. Mycket riktigt, efter 9 månader ställs förhållandet på prov. Josh återser sin gamla kärlek Chloe, som egentligen matchar honom mycket bättre än hans nyblivna fru. Nats affärskontakt Guy är å andra sidan allt som inte Josh är: driven, charmig, sexig. Och fast besluten att förföra Nat...

År: 2013
Anna Faris
Clare Higgins
Simon Baker

Copyright StudioCanal

4+ för den här filmen måste man bara se. En av de bättre romantiska komedierna jag sett!! Den har verkligen allt. Det jag gillar mest med den här filmen är att den har en väldigt seriös sidan också och är väldigt tänkvärd. Jag gillar kombinationen. Att man sedan får hela blandningen av komedi, spänning och romantik gör väl inte filmen sämre heller för den delen.

tessan81

"I give it a year" har helt klart förtjänster som tilltalar mig. Det är fantastiska karaktärer; alla mer eller mindre dysfunktionella såsom människor faktiskt ofta är och den tar upp ett angeläget ämne. Hur gör man för att leva lycklig i en varaktig kärleksrelation? Det här är inte Hollywood-klyschor och jag blev glatt överraskad av fräck dialog och oförutsägbara vändningar.

Men jag tycker att filmen letar efter en ton som den aldrig riktigt hittar och kan landa i. Det blir lite för ojämnt där vissa scener är briljanta medan andra är skruvade ett varv för mycket och det blir bara obekvämt.

En 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Riktigt rolig! Och med en hel del tänkvärda, intressanta allvarliga reflektioner kring relationer.

Biopremiär: 2013-04-26