Secret Life of Walter Mitty, The

Handling: En timid tidningsfotograf som lever ett tillbakadraget liv genom sina dagdrömmar hamnar ofrivilligt i ett äventyr om ett försvunnet negativ.

År: 2013
Terence Bernie Hines
Joey Slotnick
Adrian Martinez

Copyright 20th Century Fox

En klar 4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Mycket underbar film med mycket fin musik och mycket fint foto. Scenen med Sean Penn mot slutet är fantastisk, skapar en känsla, en stämning som få har svårt att få till i filmvärlden - i sin lekfulla enkelhet.
Älskar postern där han går över gatan och många stillbilder till filmen.
Nån som känner till att filmen har en föregångare? Inte? Kolla då här: http://www.imdb.com/title/tt0039808/?ref_=nv_sr_2

Ajice

Hade ganska höga förväntningar på denna men jag gillade den ändå, underbara miljöer, tycker mycket om Ben Stiller och de flesta andra av skådespelarnas prestationer, bra musik och ja, det mesta egentligen. Men det kändes lite taget och använt hela grejen, så jag vet inte om jag kommer vilja se den igen men den är absolut sevärd! :)

Når precis upp till en 3:a. Det var fint att se lite scener från andra delar av världen i en amerikansk film är bara USA. I övrigt är handlingen och slutet så äckligt stereotypa för genren att det blev snudd på pinsamt att titta på ibland.

Biopremiär: 2014-01-24

Här kommer en annan (1947)