Ett oväntat besök

Handling: En ung svart man tränger sig på hos ett rikt Manhattan-par. Han utger sig för att vara både en vän till deras barn och Sidney Poitiers son. Han blir väl emottagen och får en säng för natten, mat och pengar. Nästa morgon visar det sig att han inte alls är den han ger sig ut att vara.

År: 1993
Oz Perkins
Catherine Kellner
Jeffrey Abrams

henriknorlin

Såg den nån gång på slutet av 90-talet när jag var inne i filmerna med Will Smith, Martin Lawrence och Eddie Murphy. Den var ju inte riktigt vad jag väntade mig, men jag kände ändå att den var intressant. Nu på senare år när jag minns tillbaka så förstår jag den mer och mer och jag måste ta och se den igen. Mycket tänkvärd historia om relationer, fördomar och fördömande. Var ett stöd och sprid värme i stället för brännande klander. Peace! :)

JTZ

Riktigt bra manus ochskådespeleri! En imponerande monolog nånstans i mitten som är värd att uppmärksammas! Will Smith är lysande!

HåPe

Mycket bra film baserad på (om jag inte minns fel) en teaterföreställning.

henriknorlin

HåPe

Mycket bra film baserad på (om jag inte minns fel) en teaterföreställning.

JTZ