Ha ett underbart liv

Ungdom:

Ungdom:

Handling: Peter ligger i lumpen långt upp i norr. Där träffar han fotografen Hanna. På luckan får han reda på att hans flickvän i Stockholm har ihop det med hans bästa vän. För att kolla läget tar han bondpermis.

År: 1992

Reuben Sallmander
Tova Magnusson-Norling
Anders Blomberg

heroin

Ulf Malmros första film och det märks, för här är han inte lika välslipad som i senare mästerverk som "Smala Sussie" och "Den bästa sommaren".
Likväl är det en godkänd debut.
Rolig story lite i stil med "Vi hade i alla fall tur med vädret" och hyfsade skådespelarinsatser från de flesta utom Kjell Bergqvist där skådespelarinsatsen helt enkelt är strålande.
Rätt förutsägbar, man fattade redan efter första kvarten ungefär vad som skulle hända mellan de två huvudpersonerna.

En stadig trea.

KarinLovisa

Den här filmen såg jag 1 miljon 511 gånger när jag var liten.

En - 4 som film & i sin egen genre.

Tagline: -

En underbar svensk annorlunda & nyskapande roadmovie m en riktigt rolig Kjell Bergqvist på topp. Spännande, kul och m bra musik. Rullar givetvis lätt in i DVD-samlingen, likt deras transportfordon under liftningarna rullar längs med ett somrigt Sverige.

Trivia: -

Shellix

Så där lagom underhållande, inte så att man kiknar av skratt men somnar gör man ju inte. En typisk svensk långfilm. Kjell Bergqvist må vara hur dryg som helst som person, men han är iaf. en väldigt bra skådespelare.
Gillar inte slutet, det känns lite som att "snapshotet" innan eftertexterna är stulet från "The breakfast club"... (Ja, jag VET att typ 100 filmer har just den slutscenen, men ändå...)
På det hela taget en godkännd ungdomsfilm, den skriker 90-tal på ett skönt sätt.

allin

Charmig som få, rolig och skön i ett. Som flera redan sagt kan man se den hur många gånger som helst...
Det är egentligen inget mästerverk, men jag ger den ändå en femma för alla skratt och känslor denna rulle väcker. Vissa sekvenser när musiken drar i gång ger mig rysningar.
Egentligen känns det nästan lite lamt att ge en sån här "enkel" film ett så högt betyg men man mår ju bara bra när man ser den så låt gå.

Just det, Kjelle B är underbar =]

Tunn filmidé, men ändå ganska underhållande.
Kjell Bergqvist är som vanligt utmärkt.

Lina Perned!! Åååhhh My God!! Älskar hennes dialekt så mycket!! Jättekul och gullig romantisk film!! :) Är inte mycket för romantik men det här är en favorit!! :D