Intolerable Cruelty

Handling: Miles Massey är en framgångsrik skilsmässoadvokat som träffar lycksökerskan Marylin Rexroth när hennes man anlitar Massey för att företräda honom i Marylins stämning mot honom.

År: 2003
Tom Aldredge
Stacey Travis
Jack Kyle
Irwin Keyes

Filmen kom aldrig igång. Satt och väntade på att kriget mellan huvudpersonerna skulle börja - som reklamen utlovade - men det gjorde det aldrig, och sedan var det ändå plötsligt slut. Hoppades mycket på den här filmen men blev väldigt besviken. George Clooney och Catherine Zeta - Jones spelar väldigt bra, men slösar bort sina talanger på det här skräpmanuset.

The_Dude

Bröderna Coen är favoriter hos mig och Intolerable Cruelty är en sevärd film men det är dock lite för många vändningar i den. Vissa stunder skrattar jag högt, och vissa stunder är rätt tama. Summa summarum är att det är en sevärd Coen-film. Kommer bröderna någonsin misslyckas?

kalles

Många har klagat över bristen på Coen-andan i den här filmen, men jag tycker att den märks av minst lika mycket som i The Big Lebowski och O Brother, where art thou..

Rolig, romantisk och med ett bra skådespeleri..
Gillade Gus Petch och hans "Nail your ass"..

Bra och har sina poänger, men inte megabra. Kul en gång!

Cammie

Som alltid med Coen-bröderna, är det här inte en helt vanlig komedi, utan har små oväntade inslag här och var. Det finns några riktigt roliga scener, men på det stora hela är filmen ganska medioker. Dessutom är jag ibland osäker på om filmen är djupt ironisk, eller en amerikansk pekoral... Svag 3'a.

En riktigt underhållande, romantisk och smårolig film. Gillade dock inte slutet.

En lite halvbra film som nog kunde ha varit bättre.

Pesole

En riktigt bra film, jag verkligen gillar den hur mycket som helst. Den gick ju på Tv i lördags, jag vart kär i den direkt. Catherine Zeta-Jones är en bra skådespelare, de var hon även i den här filmen.

Skön film med bra skådespelare...

slizy

Inte alls som Coens tidigare filmer. Aldrig riktigt rolig.