Velvet Goldmine

Handling: 1971 bredde glamrocken ut sig över världen - glittrig och vulgär. Filmen skildrar denna musik och berättar om den engelske tonårsidolen Brian Slades uppgång och fall. 1984 får journalisten Arthur i uppdrag att undersöka vad som egentligen hände.

År: 1998
Micko Westmoreland
Damian Suchet
Danny Nutt

bob__

En riktigt stark trea till den här härliga glamrock filmen, med skön musik och bra skådepselare. Ewan McGregor passar perfekt som gayig rockstjärna!

jezzie86

En film som skildrar relationen mella David Bowie och Iggy Pop (fast karaktärerna i filmen har andra namn). Jag tyckte att detta var en väldigt förvirrande film, kanske för att jag inte har så bra koll på varken Bowie eller Pop men i ärlighetens namn tror jag inte det spelade så stor roll. Den är lika förvirrande ändå. Bitvis dock väldigt vacker och snyggt gjord. En stark tvåa!

jezzie86

bob__

Cammie

Musiken, skådespelarna, handlingen; allt är underbart i Velvet Goldmine! Finns inte så mycket annat att säga..

eco

Härlig film om glamrockens glänsdagar.