Interstellar

4,2

Handling: En grupp upptäcktsresande använder sig av ett nyupptäckt maskhål för att överträffa de begränsningar de mänskliga rymdfärderna hittills haft och vill erövra de stora avstånden i en interstellär rymdresa...

År: 2014
Liam Dickinson
William Devane
Leah Cairns

Copyright Paramount Pictures

För att bara tillägga sådant som de redan rosande recensenterna redan håller med om, men som jag finner irriterande: Nolan har FÖR bråttom. Hoppas det kommer en Director's Cut. Nolan kommer undan för lätt med sina stora hål, hans filmer är som Fantastiskt goda schwetzerostar.

Ajice

Hemskt spännande och intressant, bra det här med multiuniversum, men jag förstod inte så mycket av det avancerade snacket :P

2001 kändes rätt närvarande på gott och ont, till och med kringvandrande obelisker fanns där!
Jag uppskattade graden av filosofi, dramadelarna väl utförda och så var ljud och fotoarbetet imponerande.

En 4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Låg vid titten 141125 på plats 13 på IMDb Top 250, alldeles för högt.
Visst är det en riktigt spektakulär film, framförallt visuellt, men den har sina brister, bland annat ser man att manusförfattarna brottats med hur filmen ska sluta.
Första halvan är bättre. Men ok, inte en död minut i filmen som väcker många frågor.

MÄSTERVERK! Århundradets bästa film. Världens bästa film. En milstolpe i filmhistorien. Interstellar tar dig med på en resa som klår allt. Ville aldrig att den skulle ta slut. Har därför sett den tre gånger på bio. Får inte nog. Efter fjorton år är inte längre American Beauty den bästa film jag sett.

Biopremiär: 2014-11-07