Tillbaka till Bromma

2,1

Handling: 1994 gick Anders, Kennet och Steven i samma klass på Bromma gymnasium och följdes av dokumentärfilmaren Martin. Idag är de 38 år, bor fortfarande i Bromma men är i helt olika skeden av livet. När filmaren ger sig in i deras vardag igen visar det sig att livet i Bromma rymmer mer dramatik, dråpligheter och humor än någon kunde tro.

Anders kämpar för att behålla sin image som Mr Framgång, extremskidåkaren Steven är redo för en ny fas i livet efter många år i Alperna, och läraren Kennet är fortfarande singel trots tappra nätdejtingförsök. Tillbaka till Bromma är en varm dramakomedi med Peter Magnusson i huvudrollerna som de tre helt olika karaktärerna som en gång gick i samma klass men som nu kämpar på med att hitta sin plats i tillvaron. Och i Bromma.

År: 2014
Aliette Opheim

Copyright Nordisk Film

Stark 2a! Magnusson klarar 2 roller av tre hyfsat, den tredje tyvärr katastrof

Haha älskar Magnussons karaktärer. Klockrena

En 1+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Nej, bara pinsamt. Visst skådespel är dåligt. Jag skrattar aldrig i filmen, utan småler bara några gånger - men jag vill kalla detta mer för ett drama. Sitter under större delen av filmen med en obehagskänsla i magen. Visst, Magnusson, du kan vara rolig! Men en film nästan helt enbart baserat på dej själv i tre roller från olika samhällsklasser samt vad du observerat på stan hos folk och härmat dem... Nej, det håller inte upp en hel film!

Lite för snurrigt för mig! Pinsamma/jobbiga situationer som inte är roligt att se! Ingen film jag villse igen!

Biopremiär: 2014-02-19