Tretton

Ungdom:

Ungdom:

Handling: Tretton är en djärv och provocerande skildring av tonåringars komplicerade tillvaro. För 13-åriga mönstereleven Tracy (Evan Rachel Wood) förändras allt när hon blir kompis med skolans populäraste och vackraste tjej (Nikki Reed). Plötsligt öppnas en helt ny värld för henne – fylld av sex, kriminalitet och droger.

År: 2003
Jenicka Carey
Jasmine Salim
Tessa Ludwick

StickySweet

Hade förväntat mig ganska mycket av den här filmen. Jag trodde även att handlingen skulle ha varit mer spännande. Filmen var hoppig och det kändes inte som att den hade något början eller slut. Även blev man lite äcklad då man insåg hur äckligt det var egentligen. En film man inte kommer ihåg totalt men en del detaljer finns fortfarande starkt kvar i minnet efteråt. Helt okey film, gillar du patetiska ungdomsfilmer så kan du ju alltid se den här. Ha inte för höga förväntingar bara! Den är inte så bra och intressant som man tror och den är verkligen inte så som man TROR att den ska vara.

Olaivia

Jag tycker att det är en jättebra film som verkligen var värd att göra. Jätte bra skådespelare men de skulle satt åldern 14-15 på dem istället

Varför tycker så många om den här? Bara undrar? Disney har gjort bättre, men inte mycket som är sämre.

Natanielgullis

Den var bra men konstig för jag fattade inte slutet...Men annars var den bra!! =)!!

Bra film som ger sig ett försök på att nå ut till de flesta tonåringar. Det som är så hemskt är ju att detta verkligen händer irl. Hoppas att alla som tittar på filmen tar åt sig och Snälla va er själva! Det hjälper inte med att vara som alla andra!!

Evenstar_92

Ja, filmen hade bra skådespelare och handling, men den gav mig konstiga vibbar ibland.
Och Nikki (Tracy) såg inte ut att vara tretton och gå i sjuan,de kunde ha tagit åttan eller nian istället.
Jag vet inte riktigt vilken karaktär jag tycker mest synd om, men efter lite betänkestid så väljer jag Mazon, hennes bror.
För mamman är det då inte synd om, hon har huset öppet som ett hotell trots att hon vet att sin dotter mår dåligt. Och Tracy tycker jag har valt det där livet, hon ville vara med "coola" Evie, knarka, alkohol, och what's up med stringtroserna? Trodde ingen gick runt sådär på riktigt.
Nej, hennes bror måste stå ut med att sin lillasyster beter sig som jag vet inte vad och hans mamma förlorar kontrollen.
Det är många gånger i den här filmen som jag är arg eller äcklad, samtidigt som jag vet att sånt här händer i verkligheten. Men jag tyckte ändå inte att det var en höjdarfilm.

cumcoma

Jag är inte säker på om jag hade gett så högt betyg om jag inte hade något bundet tillsammans med handlingen. Den berör mig lika mycket varje gång, och jag kan garantera er att jag har sätt den... hundratals med gånger.

Filmen var bra. Skådespelarna var också bra. fast den får inte högsta betyg.