Swimming Pool

Handling: Sarah Morton, en framgångsrik engelsk deckarförfattarinna, reser till sin förläggares sommarhus i Provence för att arbeta och vila. Men den oväntade ankomsten av förläggarens unga, franska dotter Julie, garanterar att arbete och eventuell vila är helt uteslutet.

År: 2003
Lauren Farrow
Sebastian Harcombe
Frances Cuka
Keith Yeates

En sevärd, bra och annorlunda film. Bra skådespelare och en härlig speciell intrig. Sköna nakenscener.

Sevärd rulle med åtskilliga nakenscener.
Rampling var utmärkt som den torra och tråkiga författarinnan som gradvis upptäckte sin sexuella drivkraft. En extra eloge till den mycket snygga och sexiga Ludvine Seigner.

ToxicAvenger

Klart sevärd med annorlunda intrig. Stark trea

tessan81

Nej, det här var inget vidare. Mycket segt och intetsägande, filmen tillförde mig ingenting. Filmen har faktiskt helt ointressanta karaktärer.

filmernas härskare

Ok erotiskt laddad film om brittiska kvinnan som får bo i förläggarens hus i Frankrike ett tag för att kunna hämta inspiration. Ovetandes delar hon plötsligt hem med förläggarens dotter som tar hem män varje dag.

Kvinnan gillar inte detta först, men börjar spionera på dottern och brjar skriva om henne i sin nya deckarbok.

Oturligt nog börjar verkligheten också bli en deckare som dessa två sedan måste klara av konsekvenserna...

Det blir aldrig särskilt spännande, men det finns någon slags känsla som säger till en att inte släppa taget om filmen och tittar klart det.

Inget speciellt sevärt förekommer i filmen, men är ändå värd en titt...

Savannah

Hur kul är det när filmaffischen säger "killfilm", när man vet att det är en "kvinnorfilm"? Sorry, boys. En okej handling med noll tempo men någon slags drivkraft, och ett slut som lämnar en konfunderad.

mice_lord

Jobbigt lång film men ganska bra handling tycker jag, man kan sega sig igenom den och då förstår man att den var helt OK.