S.W.A.T. Police Strike Force

Handling: Special Weapons And Tactics Team kallas den grupp inom polisen som tar över då polisen inte klarar av att hantera situationen. Lt Dan "Hondo" Harrelson (Samuel L. Jackson) är ledare för ett S.W.A.T. Team i Los Angeles som får i uppgift att transportera ledaren för stadens största drogkartell till fängelset. Men transporten tar en oväntad vändning eftersom fången har erbjudit 100 miljoner dollar till den som lyckas frita honom och stadens undre värld är inte sena att nappa på erbjudandet.

År: 2003
James DuMont
Denis Arndt

Antonlikemovies

Godkänd action.
Farrell och Renner är helt okej men filmen i sig är alldeles för "amerikansk".

inarko

Bra film, den håller spänningen uppe, helt okej handling och bra skådespeleri:)

madeleine_g

Den här filmen är helt okej men det är någonting som fattas i den. Skulle tro att det har någonting o göra med att det, enligt mig, inte finns någon direkt story i den.

crack_of_dawn

Detta är en väldigt underhållande film som håller dig fast i tv-soffan under hela spelningen. Ladda upp för en riktig filmkväll!

En helt okej film. Dock inte värd mer än en trea, enligt mig.

sara-H

Filmen var faktist väldigt braa. MEn kan säga helt Ok. Jag blev väldigt nöjd.

Redan från början kastas vi rakt in i skottlossning och action, och så fortsätter det hela filmen igenom. Detta är en cool och överraskande underhållande actionfilm som dessutom lyckas vara riktigt spännande. Den blir aldrig ointressant, även om några av karaktärerna känns rätt stereotypa - inte minst Olivier Martinez bad guy. Ett par scener känns överflödiga och historien är irriterande ojämn. Men jag ska vara rättvis - helt klart en sevärd och underhållande bagatell med en rad underbara karaktärer och bra insatser av Samuel L. Jackson och Colin Farrell. Jag ska erkänna att Colin Farrell var den största anledningen att jag såg filmen - snyggare karl får man leta efter. Svag trea.
"Gus, you're cheating on your wife with fast food."