Antwone Fisher

Handling: Denzel Washingtons regidebut är en rörande berättelse om en ung man (Derek Luke) i den amerikanska flottan som skickas till en psykolog för att få hjälp med att ordna upp sitt mörka förflutna. Till en början vägrar den unga mannen att öppna sig, men till slut avslöjar han sin traumatiska uppväxt hos en fosterfamilj. Med hjälp av sin psykolog konfronterar han sitt förflutna och börjar söka efter sin riktiga familj.

År: 2002
Novella Nelson
Stephen Snedden
Leo Nepomuceno
Sung Kang

En film som påminner mycket om Good Will Hunting ( 1997 ). Konceptet är nästintill exakt likadant likaså karaktärerna.

Kan inte säga annat att den är alldeles för lik för att jag ska kunna ge den ett högre betyg. Men underhållning och bra skådespel bjuds det på, klar tvåa.

En sån där film som hade gjort detsamma om den gjorts eller inte enligt mig. Den är väldigt bra (känslosam och dramatisk), men sen glöms den bort.

Wookad

En film som känns väldigt äkta. Gripande och intressant. Denzel lika bra som vanligt. Slutbetyg 3+.

Savannah

Ett övertygat mja! Mycket i denna film är avgjort sevärt, men det finns en hel del som lämnar tittaren otillfredsställd. Washington är alltid sevärd, men "Antwone Fishers" utveckling under filmen kan tyvärr ifrågasättas. Slutet kunde också ha varit mer givande, istället för att kännas som en "easy way out".

En intressant och gripande film, med mycket bra skådespelarinsatser. Värd att se.

Intressant och gripande film, som också är Washingtons regidebut.

Daniello_

Mysig film på många vis, men det känns bara som en sämre verison av filmen "Will Hunting". Men klart godkänd regidebut av Denzel.