Pingvinerna från Madagaskar

2,5

Handling: Skepparn, Kowalski, Rico och Basse ger sig ut på ett superhemligt uppdrag för att stoppa den ondskefulle Dr Octavius Bläck från att ta över världen. De samarbetar med den hippa underrättelsetjänsten Nordanvinden, som leds av agent Hemlig (vi kan säga hans namn men då måste vi...ja ni vet).

År: 2014
Peter Stormare
Andy Richter
Danny Jacobs

Copyright Twentieth Century Fox Film Corporation

En 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Trodde den skulle vara ännu roligare, men antar att när de väl dök upp i Madagaskar 1, 2 och 3, så blev det så mycket roligare i småportioner. Dock stundtals mycket underhållande.
PS. Min sambo Emma84 anser att gamla handtecknade Disney m fl. var charmigare. Och numera börjar jag lite grand förstå henne. Det är mycket händelser exakt hela tiden och dessutom ska man försöka flirta med barnpublikens föräldrar i och med den blandade humorn. Too much?
Antar att en medlem på icheckmovies.com uttrycker det rätt bra:
"One of the most ridiculously hyper-energetic and manic movies I've ever seen. I know attention spans are getting shorter, but damn, this is next level stuff; there isn't a single quiet moment. I guess the directors were worried that if they gave their audience time to think about it, even kids would realise just how stupid the plot is. The film has a certain charm to it, but it's also very tiring after a while."
;)

Tyvärr gör sig dessa pingviner bäst i som birollsinnehavare och inte huvudroller i egen film. 2 av 5.

Biopremiär: 2014-12-25
Filmen är animerad