Woman in Black 2 - Angel of Death, The

2,3

Handling: Andra världskriget härjar som värst och tyskarnas bomber faller över London. En grupp barn är på väg med tåg till tryggheten på den engelska landsbygden med sin lärarinna Eve. De ska inkvarteras på det övergivna godset Eel Marsh House som ligger väl isolerat med endast en smal vägbank som leder dit från fastlandet.

Men det som ska vara en trygg oas för barnen visar sig vara en mörk och mycket ogästvänlig plats. En efter en börjar barnen bete sig allt mer besynnerligt. Eve söker hjälp av en ung soldat som stationerats i området och tillsammans upptäcker de att barngruppen väckt en ond kraft som slumrat i huset och som är så mycket mer skrämmande och farlig än bomberna över London. Eve måste nu konfrontera sina egna demoner för att rädda barnen och överleva de onda makterna som vill förgöra dem alla.

År: 2015
Leilah de Meza
Amelia Pidgeon

Copyright Alliance Films

djerryg

Jag ska säga att jag tyckte den första filmen var väldigt bra, en underbart kuslig stämning och bra skådespeleri. Men den här uppföljaren var lite sämre på allt, det var ärligt talat ett dåligt försök. Stämningen och miljön är kvar från första filmen men inte mycket annat.

Absolut inte i klass med ettan. Lite långsam och tråkig emellan åt tyvärr.

En 2 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Ja, sämre än ettan på flera punkter (slutet + ej samma stämning utan Radcliffe + olika sätt att skrämmas), men det är klart, helt godkänt får den för sitter du ensam eller med max din sambo/vän en sen kväll med nedsläckt belysning, så fyller filmen sin funktion. Några kalla kårar frammanas allt och hoppa-ur-stolen-moments.

Biopremiär: 2015-02-13

Woman in Black, The (2012)