Micke & Veronica

Handling: Knappt har sågspånet lagt sig innan överklasskvinnan Veronica faller för snickaren Micke, men deras barn har svårt att förstå attraktionen. När båda familjerna samlas för att fira midsommar i hennes föräldrars sommarhus blir kulturkrocken ett faktum.

År: 2014
Peter Engman
Malin Arvidsson
Peter Magnusson

Copyright SF Film

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Överraskande roligt då och då (med tanke på den sämre trailern), men vissa saker är så billiga, så billiga. Mycket har vi sett förut, och ska man skämta kring en så allvarlig sak som fördomar så måste man göra det med finess.
Man ser ibland att vissa skådespelare inte är vana (yrkeskunniga/trovärdiga): han paragrafryttaren på västkusten, Hellenius samt Scorupco. Tyvärr.
Men manuset haltar också, vilket förklarar en del.
Se den dock, kul, men ej på bio!

Underhållande komedi 4-

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Men manuset haltar också, vilket förklarar en del.
Se den dock, kul, men ej på bio!

Biopremiär: 2014-12-25