Almost Famous

Ungdom:
Musik:

Ungdom:
Musik:

Handling: Året år 1973 och 15-årige William är besatt av den häftiga rockmusiken. Han blir ombedd av tidningen Rolling Stone att skriva en artikel för dem. Trots sin mors bekymrade invändningar åker Billy på turné med de kommande stjärnorna Stillwater.

År: 2000
Kate Hudson
Patrick Fugit
Jason Lee

Rosanna1

Skön film med en fin ton. Den berör inte direkt på djupet, men den har ett starkt manus, och är rakt igenom underhållande.

En riktigt bra film... Alla borde se den!
Groupie tiden som bäst..

En riktigt bra film... Alla borde se den!
Groupie tiden som bäst..

Rosanna1

Cameron Crowe var tydligen rock-journalist innan han blev regissör, och i denna film får man ju följa en sådan. "Almost Famous" bjuder på bra underhållning och välskrivna dialoger. Stark trea!

den va bra filmen.men dem som lyst mest i filmen va kate hudson.filmen annars va sådär..det går att se men inte alltför många gånger

medel 3

IWantItThatWay

Den här filmen var riktigt riktigt bra. Det var en interessant tillbakablick på 70-talet och filmen var väldigt oförutsägbar. Man blev helt fast när man såg den! En välförtjänt 5:a!

klinger

För några dagar plockade jag fram min dvd och skulle se den igen , dock så fick jag fram den långa versionen "untitled" som ingick som bonus , den är bra mycket längre (nästan 1 timma) och gör att man får lite mer djup i karaktärerna.

Filmen har ett härligt soundtrack och har en skön retrokänsla .

skådespelarna gör bra insatser rätt igenom och rockbandet känns genuint.

Isabellet

Underbar film, älskar musiken.