Pride and Prejudice and Zombies

Handling: Jane Austens klassiska berättelse om en kvinna och en man från olika sociala klasser som blir förälskade, men måste ta itu med ett nytt hot från en armé av zombier.

År: 2016

Aisling Loftus
Hermione Corfield

Copyright Lionsgate

Silverpilen

Bra zombiefilm! Jag är ju ett fans till zombies så jag tycker ju mycket om när det kommer nya zombiefilmer. Känns även rätt annorlunda för att tillhöra zombiegenren med tanke på att den exempelvis utspelar sig för i tiden när såna här filmer vanligtvis brukar handla om antingen nutiden eller framtiden. Plus att att den går inte bara ut på att slakta de odöda hela tiden utan det finns ju faktiskt en kärlekshistoria i filmen också. Ett minus dock för slutscenen.

Intressant story och idé (om att "de" fanns förr t ex.), smårolig, bra effekter, men något något slow. Fint foto. Efter boken med samma namn. Hade hoppats på nån storslagen slutstrid dock, SPOILER vilket hintas om i eftertexterna i en eventuell del två...

Silverpilen

Biopremiär: 2016-03-04