Dr. Dolittle 2

Handling: I Dr. Dolittle 2 sätter veterinären John Dolittles förmåga att kunna prata med djur honom i en tidspressad och knivig situation. Han måste omvandla en divig cirkusbjörn till ett oemotståndligt vilddjur så att en utrotningshotad björnhona faller för dennes charm. Skogens framtid och alla hans djurvänner är hotade, och bara doktorn kan rädda dem.

År: 2001
Victor Raider-Wexler
Jeffrey Jones
Mark Griffin
Ken Hudson Campbell

Det här är en oerhört lättsmält komedi som utnyttjar precis alla klichéer som finns. Jag hade säkerligen älskat filmen om jag vore tio år, men nu är det närmast en plågsam upplevelse. De talande djuren ger åtminstone någon karaktär åt filmen, men det räcker inte för ett godkänt.

en bra uppföljare, rolig och bra handling

Bra denna film också, men inte riktigt lika bra som 1:an..får en stark 3:a

Rolig film med bra karaktärer.Klar tvåa.

Den här filmen var riktigt dålig. Mycket på grund av att den här djuren-leker-människor iden börjar gå till överstyr. Den mest irriterande karaktären är helt klart Björnen som i stort sett är en människa i en björnkropp. Det var en sak i ettan när djuren bara kunde prata men fortfarande var djur. Men nu ska djuren vara så mänsliga att det blir jobbigt. Däremot var Silence of The Lamb parodin med piggsvinet - jävligt kul!! Garvade som fan där.. Även om den scenen vara var typ 3 sekunder lång. Spolade tillbaka ett par gången och såg den scenen igen och igen. Det var i stort sett enda gången jag skrattade i hela filmen.

Såg den på bio med farsan för många år sedan och då tyckte jag att den var ganska rolig. Murphy var cool och underhållningsfaktorn var relativt hög.

Dan banan

Jag vart faktiskt nära på förvånad. Filmen hade faktiskt sina små "kulerier" som jag tordde det skulle vara fattigt på. Ärligt talat så hade jag trott att det skulle bli en fjantig uppföljare med småbarnshumor. Näe, skämten finns där delvis och frän början är den faktiskt riktigt vass. Eddie Murphy har väll gjort bättre roller och det finns inte mycket skicklighet hos någon annan på skådislistan. Men jaja, jag ska fatta mig kort.

En småkul film , gillade du den första så gillar du den här, defenetift. Det blir en trea , nätt och gämt.

Dr. Dolittle (1998)
Dr. Dolittle 3 (2006)