Boy, The

Handling: Greta är en ung amerikansk kvinna som tar ett jobb som barnflicka i en avlägsen engelsk by och upptäcker att familjens åttaåring är en docka som föräldrarna tar hand om precis som en riktig pojke, som ett sätt att hantera deras riktiga sons död för 20 år sedan.

År: 2016
Diana Hardcastle
Jim Norton

Copyright STX Entertainment

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning

Filmen landar slutligen på detta betyg efter ett dygns funderande. Den är välgjord, hoppa-högt-i-stolen-skrämselmoment, bra manus & två tvistar, eller en riktig överraskning handlingsmässigt och en tvist - som är riktigt bra. Dels för att du inte kan gissa dig till vad som kommer hända, dels för att det är absolut första gången denna tvist dyker upp i en film. Vi har alltså INTE sett det förut, nyhetens behag = högre betyg! Ej förutsägbar, som sagt, innebär också högre betyg. Jag kan dessutom inte hitta några ologiska händelser som de filmiskt missat! Lagom längd. Den är även tragisk på ett sätt jag inte kan avslöja i förväg.
Filmen hamnar inte i samlingen, för har man en gång sett den minns man slutet garanterat - så bra, men också minnesrikt är det för dess unikitet.

Silverpilen

Jättebra skräckis! Man hoppade till ett antal gånger! Och dockan var riktigt creepy! Dockor kan verkligen skrämmas dem! Och slutet var allt annat än det man var beredd på!

Biopremiär: 2016-01-29