Kingsglaive - Final Fantasy XV

Handling: Onda imperiet Niflheim skyr inga medel för att stjäla den magiska Kristallen från kungadömet Lucis. Kriget mellan dem har pågått så länge någon kan minnas. Kung Regis av Lucis sätter ihop en elitstyrka kallad Kingsglaive för att bekämpa Niflheims överväldigande armé i ett episkt slag.

År: 2016
Regissör: Takeshi Nozue
Originaltitel: Kingsglaive: Final Fantasy XV
Alternativ titel:Final Fantasy XV: Kingsglaive
Alternativ titel:Fainaru fantajî XV - Kingsglaive (Japan)
Ursprungsland: Japan
Aaron Paul
Sean Bean
Lena Headey

djerryg

Den här filmen är helt otroligt snyggt gjord, det är väldigt snygg grafik och karaktärsdesign. Men jag känner tyvärr att det är alldeles för mycket fokus på att det måste likna verkligheten så mycket med biljakter, ny teknik och jag tycker det är synd att det inte är mer MAGI, sådant som final fantasy faktiskt ÄR i grunden, unika monster, människoblandade raser, djupa bakgrundshistorier, mystik.. frågan är vad det tog vägen? Är det konsekvensen av att det allting bara ska vara "snyggt och verklighetstroget". Hoppas på mer final fantasy-känsla i spelet.

Om jag hade sett den på BD eller 4K BD, vilket man bör så klart då det är en ren CGI-film, hade den kanske fått högre betyg. Jag finner den något rörig handlingsmässigt på sina ställen.

djerryg

Filmen är animerad