Cutthroat Island

Handling: Piraten Black Harry Adams har tvingats att gå på plankan. Hans dotter Morgan kommer till undsättning men han blir dödligt sårad. Black Harry lämnar efter sig en tredjedel av en skattkarta - tatuerad på sin hjässa.

År: 1995

Carl Chase
Peter Geeves
Angus Wright

Andatarwen

En ganska bra film, med ett plus för att kvinnan för en gång skull får vara starkare en mannen. Skådespelarna gör ett toppenjobb, även om filmen bitvis är lite töntig. En del humor finns det, men det är på det hela taget en ganska så seriös film.

Sweet_Jenny

ganska bra, filmen lät inte bra när den beskrevs på t.ex. internet men den var bra ändå!! mycket äventyr och lite humor.

Rebecca_janzon

Geena Davies är stentuff i denna film. Vackra miljöer. En riktig piratfilm som har allt :)

iresha

Ååh, älskade den här när jag var liten. Asbra är den, en riktig äventyrsfilm. Känns verklig, kvinnan är hjälte för en gång skull och grymt bra skådisar! Den här filmen är guld!

stankovic

Bra och påkostad äventyrsfilm.

Bra pirat underhållning som är något underskattad av finnen Renny Harlin. Fyller ut sitt syfte.

Indy_92

Gillar piratfilmer!! Fast inte bättre än dom suveräna carribean filmerna!!

wishmaster73

Åhh vad dålig,tråkig matiné film.
Filmen kostade 100miljoner$ och spelade in ca 11miljoner$ vilket gjorde att Carolco Pictures gick i konkurs vilket säger mycket om filmen.

Becky

ehhh? jag kom iallafall igenom filmen.