Gift, The

Handling: I den idylliska staden Brixton, i hjärtat av Georgia, försörjer sig den unga änkan Annie Wilson som traktens spåkvinna. Hennes synska gåva gör att hon med hjälp av tarotkort får föraningar om framtiden. När fästmön till skolans rektor plötsligt försvinner, befarar den lokala polisen att ett brott begåtts. Efter fruktlösa försök att finna flickan, kontaktar polisen till slut Annie. Hon får snart fasansfulla syner där hon ser den försvunna flickans döda kropp. Men ju mer Annie dras in i mordutredningen, desto hotfullare och mer skräckinjagande blir hennes syner. Och det visar sig vara flera i den lilla staden som bär på mörka hemligheter.

År: 2000

J.K. Simmons
Chelcie Ross
John Beasley
Lynnsee Provence

Hyfsad film med en någorlunda engagerande intrig.
Skådespeleriet är ganska bra och proffesionellt.
Speciellt Givoanni Ribisi imponerar i rollen som en minst sagt deprimerad och problemtyngd bilmekaniker.

Royban

Enormt välspelat och vackert filmat. Här lyser till och med Keanu Reeves, vilket är välkommet, men förvånande.
Musiken lägger till en enorm del till stämningen, som även utan den är stark.
Har aldrig varit så mycket för film där huvudpremissen kräver att vi tar det paranormala, som tarot-kort etc på allvar, men här är helt enkelt alla andra element för bra för att ignoreras.

Bilbo_one

Jättebra. Keunu Reeves gör ett väldigt bra jobb som kvinnomisshandlare. Bra story och stuntals ganska läskig, gilllade mystiken. Klar 4:a

Kul att det är så många sköna skådisar medverkande. För övrigt är detta en spännande, stämningsfull och bitvis rätt läskig film.

Ganska random film med dock talangfulla skådisar. Handlingen är lite skakig, alltså man vet inte riktigt om det som händer är det som den verkligen ska handla om, typ.

antoniuz

stark 4'a, klurig!

Bubben

En mycket bra och spännande film som jag har sett flera gånger nu. Riktigt bra skådespel från Cate Blanchett. Mycket stark 4ra, ja nästan en 5a i betyg.

denna film var faktiskt mycket bättre än jag trodde, mycket spännande

jätte spänande film och den är super bra!!

kalles

Ganska usel, historien i sig är inget att hurra för, trist och ologisk.. Genomgående dåligt spelad också, Keanu Reeves är bäst, säger inte det allt?
Inte ens Giovanni Ribsi är något bra och betyget kan inte bli något annat än en etta, mest tack vare klyshiga karaktärer och en berättelse utan någon som helst tyngd..