Vildmark

Handling: TV-chefen Gunnar tar en helg med sig fyra nyanställda kollegor, två män och två kvinnor, till en liten stuga djupt inne i en skog långt från civilisationen. Han tillbringade många somrar vid stugan som barn och tycker att det är den perfekta platsen att lära känna varandra bättre på, och de ska klara sig på den mat de själva hittar i naturen. Men när två av dem hittar ett lik i en tjärn nära stugan, sätts gruppen snart på hårda prov. Genom att störa friden vid tjärnen har de kommit i kontakt med något som de inte anar konsekvenserna av. Skogen stänger dem inne och när mörkret faller börjar skrämmande saker att inträffa. Rädda och paranoida börjar de misstänka varandra. Deras värsta tänkbara mardröm har just börjat.

År: 2003
Torstein Løning
Simon Norrthon
Ivar Nørve
Ivar Nørve

En godkänd rysare, som påminner lite om "Blair witch project".

Stundtals riktigt spännande och läskig.Bra skådespel,dock inte så nöjd med fotot.

Klar trea!

Dan banan

En svagare trea måste det bli.
Imponerande, då jag inte alls hade så märkvärdiga förväntningar.
Ser du "Vildmark" med rätt stämning så lär du inte bli besviken, en bra ljudanläggning skärper helheten grymt mycket.
Skådespelarna förblir godkända, Eva Röse har inte mycket enligt mig.

Nog med spänning och en oförutsägbar story.
Slutet kunde dock förbättrats.

Tummen upp ialafall, för kalla kårar från grannlandet.

Horror Forever

Hehe, denna film var det verkligen länge sen jag såg sist... Jag hade faktiskt glömt bort att jag hade sett den!

Men jag minns i alla fall att jag tyckte att den var bra för att vara norsk... Kanske inte ett mästerverk, men helt klart godkänd!

En 3: a i betyg!

ramlad

Ganska läskig film med helt okej skådisar och manus. Sevärd, men inget som fastnar. Rörigt slut.

Replica

Faktiskt riktigt häftig! Ganska orginellt manus och bra skådespelare. Mycket stark 3a!

Henke1973

En riktigt bra film! Storyn är mycket skickligt skriven, och det är stundtals mycket läskigt. Mannen med gasmasken är favoriten!

Villmark Asylum (2015)