Haunting, The

2,5

Handling: Tre personer flyttar in i ett 1800-talshus i tron att de ska delta i ett sömnexperiment. De vet inte att forskningsledaren Dr Marrow egentligen genomför ett experiment om rädsla och har placerat dem i ett hus som sägs vara hemsökt.

År: 1999

Charles Gunning
Saul Priever
M.C. Gainey

Silverpilen

Väldigt bra rysare! Härligt läskig och bra stämning. Har bra story också! Tycker om filmer som handlar om spöken och andra övernaturliga saker.

Pesole

En riktigt bra film må jag säga, jag tycker denna är läskig. Jag kanske är knäpp, men jag hatar dem där barnhuvudena, jag får verkligen marddrömmar om dem.

rednaxela

Inledningen är hyfsat imponerande men över en timmes fantasi gör att filmen inte förtjänar annat än en etta.

Angelus

En bra film med bl.a. den mycket vackra skådespelerskan Catherine Zeta-Jones, spännande handling, hyfsad skådespeleri, dåliga effekter, förutsägbart slut

Har tröttnat så på den, trots att jag bara sett den två gånger. Jag kan den nästan utan och innan.

Anspråkslös

Ganska kass film som vältrar sig i skräckklyschor. Och det är väl ingen fara så länge som det är spännande, men det är så extremt överdrivet och karaktärshandlingarna så idiotiska så pannkaka är enda utgången

Dan banan

Inget för mig.
Till en början så vart det kusligt och mystiskt, men det slutade med en besk smak av fantasy.
skådepslerna duger, fast att man kunde ge Owen Wilson en sån här roll förstår jag inte.

Effekter och foto fungerar båda utmärkt, men jag tål bara inte handlingen.
Jag vet inte vars man ska sätta The haunting men inte är det då åt skräckhållet. Detta är mer som en fånig saga som man lagt ner oändligt med tid på.
Vid eftertanke så får det bli en svag tvåa. För mödan och slitet, men att rekomendera den här rullen skulle aldrig falla mig in.

Det siktas längre än det nås