Solsidan

Handling: Livet på Solsidan fördjupas när Alex och Anna, Fredde och Mickan samt Ove och Anette kämpar med olika livskriser som skilsmässa och barnlöshet samt oskrivna badregler i Torekov.

År: 2017
Henrik Schyffert
Frida Hallgren
Sven Wollter
Rebecka Teper

Förklarar en del grejer som sker senare i tv-serien. Underhållande att se en gång. Räcker till en 3:a.

3/5
Bättre än väntat. Man får sig en hel del skratt iom. igenkännelser och extrema karaktärer som ska lyckas mötas. Riktigt roliga bloopers på extramaterialet!

Det var en bra film med bra skådespelarinsatser. Det var rolig. Om man nu ska hänga med i säsong 6 av tv serien så behöver man ha sett filmen. Jag rekommenderar denna film.

Felix Herngren levererar en av de bättre svenska filmerna från den här generationen svenska regissörer. Lite skakig inledning som utvecklas till en klart sevärd alvarsam komedi, handlingen är kanske inte alltid så upphetsande och ibland förutsägbar men ibland desto dråpligare och filmen lämnar med en känsla av att det går att få ut mycket av Solsidan och att konceptet inte är förbrukat trots alla tv-avsnitt, väntar redan på nästa del :) totalt blir betyget en knapp 4:a.

Biopremiär: 2017-12-01