Den blomstertid nu kommer

Handling: Samtidigt som Sverige hamnar under en mystisk attack tvingas Alex tillbaka till sin barndomsby. Där måste han försonas med sin far och sin ungdomskärlek Anna medan de gemensamt kämpar för att överleva.

År: 2018
Regissör: Victor Danell
Originaltitel: Den blomstertid nu kommer
Christoffer Nordenrot
Lisa Henni
Jesper Barkselius
Pia Halvorsen

Hook

En blanding av World War Z och relations drama utan zombies. Huvudkaraktären känns väldigt överdrivet själviskt och andra skådisar känss lite stela och forcad dialog. Annars är det en bra film med bra action och foto. Den drar lite för lång på 2 timmar och "mysteriet" är liksom bara bortkastat som Luke Skywalkers lightsaber. Den blomsterid nu kommer är en av de bättre filmer som gjorts på senare tid inom svensk film, jag hoppas på mer från Crazy Pictures.

Den är helt okej för att vara svensk men den var också väldigt snurrig. Hängde inte riktigt med i vissa svängar men det var bra skådespel av skådespelarna.

Bra initiativ från svensk film, denna omtalat första svenska sci-fifilm! Dock syns pengabristen vad gäller CGI, som Hollywood inte saknar. Men ändå en cool idé. Filmen lämnas med ett öppet slut och tragisk efterföljd. Inga mästerliga skådespelarinsatser, men han som spelar pappan övertygar mest.

Hook

En blanding av World War Z och relations drama utan zombies.

Biopremiär: 2018-06-22