Wisher, The

2,1

Handling: Mary är besatt av skräckfilm. Filmen "The Wisher" visas på biograferna och den har en ohygglig effekt på publiken. Mary måste gå mitt under filmen, då hon plötsligt börjar må illa. Snart börjar underliga saker inträffa. Det verkar som om alla hennes önskningar börjar gå i uppfyllelse på de mest fasansfulla sätt...

År: 2002

Wendy Anderson
Iain MacLean
Ariel Bastian

Mikex

Haha. Weird. Lika skönt kasst som jag trodde och litegranna hoppades. En rätt typisk skräckfilm förutom att det inte var särskilt läskig. Good times.
The wisher karaktären däremot är ju en total rippoff från the wishmaster där en ond ande alltid genomför personers önskningar på onda sätt. Dom har bara skruvat till storyn, men wisher ÄR the wishmaster som för övrigt hade tre uppföljare.
Det är en del tama och små lösa trådar och jag finner det intressant att produktionsbolaget som gjorde filmen heter WISHER PRODUKTIONS.
Första filmen dom gjorde? Anyway.
Rätt tam film i sammanfattning. Får en svag tvåa.

Uttrycks ganska tråkigt av vissa betygsättare - tycker att Liane Balaban har mer utstrålning och personlighet än de flesta tjejer jag sett i skräckfilmer. Skräck kanske det inte riktigt är här, men lite läskiga scener finns det. Filmen förmedlar ett starkt obehag. Ett stort frågetecken kvarstår dock.

Halloween_4

Det här var en lite annorlunda skräckfilm. Men lite konstig också.

Kaktus

Lite halvbra... inget fel på den

gurka__

bra film...förutom en sak då...den där j ävla fjoll tjejen i huvudrollen, dom kan ju inte sätta en så där äckligt ful tjej i huvudrollen man blir ju mer äcklad av hon än va man blir av the wisher, sååååå j ävla ful tjej. dom måste ju sätta en snygg blondin i huvudrollen me silikonpattar eller nåt som de är i alla andra skräckfilmer HaHa :P

fjompistompis

omg! efter filmen var jag tvungen att kolla på baksidan om det verkligen var en skräck film. Jag antar att det har blivit nåt fel i översättningen så Horror blev Drama :S

Ännu en i raden av skräckfilmsfigurer entrar filmvärlden och det fungerar hyfsat. Ibland är det lite läskig stämning, men som helhet inget man direkt hurrar över. Fungerar om man älskar skräckfilm, annars inget att bry sig om. För er som följer "Newlyweds" så har Nicks bror Drew en av huvudrollerna.