Begravda hemligheter

Handling: Boris Plots (Molina) drömde bara om två saker som ung pojke - dans och Betty. Men när Betty (Blethyn) gifte sig med en annan gav Boris upp sina drömmar och tog över familjens begravningsbyrå. När Bettys svärmor går bort och Boris tar hand om begravningen upptäcker de att känslorna fortfarande finns kvar. De börjar smida planer och bestämmer sig för att lura Bettys otrogne make och iscensätta hennes död. Men ingenting går som planerat. De hade inte räknat med att den amerikanske begravningsentreprenören Frank Featherbed (Walken) med temabegravningar som specialitet skulle lägga näsan i blöt...

År: 2002
Regissör: Nick Hurran
Originaltitel: Plots with a View
Alternativ titel:Undertaking Betty (USA)
Ursprungsland: Storbritannien, USA, Tyskland
Dafydd Hywel
Padrig Owen Jones
Pat Kane

Savannah

En sevärd liten skruvad komedi med absoluta kvaliteter, mycket tack vare huvudrollsinnehavarna och mr. Walken. Naomi Watts har en mindre roll som bimbo. Sammanfattningsvis en rolig och glad överraskning - trots temat!

geka

Alldeles i början var jag ointresserad men den blev rikitigt rolig. Sevärd och komisk med bra skådespelare.

MNA

Bitvis väldigt rolig brittisk feelgod film.. Sköna repliker som blir ordspråk i munnen på Christopher Walken. Roligt klippt och väldigt underhållande trots den tunna storyn.