Sneakers

Handling: Dataexperten Martin Bishop är ledare för ett gäng frilanshackers, som arbetar med att utföra rutinkollar av säkerhetssystem. Men det förflutna hinner ikapp Bishop när regeringsagenter pressar hans ”Sneakers” att utföra ett topphemligt uppdrag: de ska spåra en mystisk svart box. Snart uppdagas den skrämmande sanningen att man med hjälp av boxen kan ta sig in i alla datorsystem i hela världen.

År: 1992
James Earl Jones

Bilbo_one

Spännande film, men skådespelet sviktar därav får filmen "bara" en stark 4:a

Cammie

Otroligt spännande film med bra skådespelare som Robert Redford och River Phoenix i rollistan. Dock är filmen lite väl förutsägbar för att det ska bli en femma. Men det blir i alla fall en väldigt stark fyra.

Inget speciellt, men inte heller dåligt, helt ok. Har sina bra scener (som den i tunneln) och musiken av James Horner håller bra klass. Annars inget minnesvärt.

Molina

2,5 i betyg, Bitvis spännande men oengagerande tycker jag med. Såg den mest för River och har inte bemödat mig om att se om den, men han var ju så söt. Helt enkelt ingen intressant story om man inte bryr sig om datorer.

Man har säkert stor behållning av det hela om man gillar datorer och hela den biten. Bitvis spännande men oengagerande.