Laurel Canyon

Musik:

Musik:

Handling: Efter sin läkarexamen från Harvard, återvänder Sam med sin flickvän Alex till Los Angeles. Sams mamma är en framgångsrik musikproducent som röker på och tillfälligtvis är förälskad i en rocksjärna. Sam och Alex hamnar på kollisionskurs när deras kontrollerade värld konfronteras med en helt ny livstil fylld av fest och rock'n'roll.

År: 2002
Alexandra Carter
Michelle DeMirjian
Rick Gonzalez
Dennis Howard

Inte helt vad jag hade önskat men det är på samma gång betydligt sorgligare än vad jag kunnat tro. Beckinsale gör ett lugnt jobb och jag gillar hennes stil bredvid den mera hårkokta Bale. Jag gillade slutet men det finns flera minnesvärda saker som filmen har att erbjuda.

Mattias15

Skön rulle med enkel handling och bra manus, sedan så är Bale med. Kanske den enda anlednigen till att jag såg filmen. Att kate beckinsale var med hade jag ingen aning om förens efteråt då jag såg rollistan. En drama av kvalite då kärlek står i centrum , man känner igen sig i åtminstonde någon av alla karaktärerna. Konversationerna mellan Bale och Natascha McElhone är fantastiska. Sedan så är hon mycket vacker, slår överskattade kate Beckinsale. Filmen lyfter inte riktigt förens på slutet då riktigt damatik utspelar sig. Däför kan det inte bli mer än en trea.

Laurel Canyon är en sån där indie-rulle som egentligen inte handlar om någonting. Fast det gör det ju givetvis, men det som lockar är de små sakerna i filmer som denna. Grymma skådisar i en liten film, dialogerna är oerhört bra - upphetsande (trodde jag aldrig att jag skulle säga om en dialog) och välskrivna. Musiken är bra och fotot känns bra och levande. Det är en må bra film med många vända bort blicken situationer, inte för att de är pinsamma. För att de är klockrena och överraskande.