Roger Dodger

Handling: Den cyniske copywritern Roger Swanson är helt övertygad om att han är en modern Casanova, som med sin vassa tunga kan manipulera vilken kvinna som helst. Hans värld, uppbyggd av förförande ord och tillfälliga sexuella förbindelser, får sig dock en törn då Joyce, som han haft en kort affär med, brutalt dumpar honom. Joyce är en vacker och självständig kvinna, som dessutom är hans chef. Förödmjukelsen lägger sig som en våt filt över Roger och hans tillvaro rubbas ytterligare då hans 16-årige systerson, Nick, helt oväntat kommer på besök. Nick är fast besluten att göra något åt sin oskuld och vill att Roger lär honom allt om att förföra kvinnor.

År: 2002
Stephanie Gatschet
Colin Fickes
Tommy Savas

lindajjj

2-3. Det började bra: annorlunda och intensivt, men sen blev det småtrist och ganska ointressant. Som om de som gjorde filmen tröttnade halvvägs, och glömde bort vad det var de ville säga.

en väldigt speciell film, lite väl grov för min smak men har sina stunder men smart och kvicka kommentarer. roligt slut!

Alltså den här filmen får ni bara inte missa. Så himla nöjd att jag såg den. Verkligen min typ av film. Scott och unge Eisenberg är enastående. Ett litet mästerverk!

tessan81

Den här filmen visste jag ingenting om och hade inga förväntningar alls och blev därmed glatt överraskad! Den här filmen är underhållande. Dialogen är rolig, kvick och smart. Det handlar om Roger som är en riktig kvinnokarl som kan snacka sig innanför kvinnornas kläder på en grisblink. Här får vi lära oss om hur män (och kvinnor) tänker när det gäller relationer.